דומיין וקידום אתרים

שם דומיין טוב יכול לספק לכל עסק יתרונות רבים בכל מה שקשור לקידום אתרים. בניית אתרים חכמה, המשלבת עקרונות של קידום אתרים עם שם דומיין טוב, יכולה לסייע לאותו אתר להתברג לתוצאות הגבוהות יותר בדפי התוצאות כמו גם ליותר משתמשים ללחוץ על הקישור אליו. הקשר בין דומיינים וקידום אתרים מתפרש לכמה אפיקים כשהעיקריים בניהם הם:

סיומות דומיינים
גוגל, כמו גם מנועי חיפוש אחרים מחזיקים במספר אתרים משלהם עבור כל מדינה כמו google.co.uk אוgoogle.co.in הדומיינים הללו נוצרו לשם חיפושים לוקליים ובמקרים רבים הם מתפקדים כברירת המחדל של אותו אזור. בהרבה מקרים חיפוש דרך שם דומיין לוקלי של מנוע חיפוש יחזיר ערכים רבים יותר עם אותה סיומת לוקלית. שם דומיין עם סיומת לוקלית מגביר את סיכוייו להופיע באותם חיפושים לוקליים כמו גם למצוא תנועה יותר ממוקדת (במידה והמיקום רלוונטי).

האורך משפיע
לעיתים קרובות שמות דומיין עם יותר משתיים או שלוש מילים תפסים כדומיינים לא טובים אבל זה לא בהכרח נכון בעולם קידום האתרים. שמות דומיין ארוכים נוטים להיות ספציפיים יותר באופן משמעות מדמות דומיינים קצרים. יכול להיות ששם דומיין קצר יקבל יותר תנועה אבל לא בהכרח כזו שתהפוך למכירות בסופו של דבר, שם דומיין ארוך אולי יקבל פחות תנועה אבל בשל היותו ספציפי סביר להניח שאותם מבקרים חיפשו בדיוק את מה שמציע הדומיין ולכן יש סיכוי גדול יותר לביצוע מכירה.

מיתוג
בתי עסק יכולים לחזק את המיתוג שלהם ולהגדיל את מחזור העסקים ע"י בניית אמון דרך שם דומיין גנרי. לדוגמה בנק אמריקה מחזיק בבעלותו את הדומיין " loans.com" וכעת החברה יכולה לבחור להשתמש בשם דומיין זה עבור פיתוח אגף ההלוואות באופן עצמאי. אסטרטגיה שכזו יכולה להשיג דירוג גבוה במנועי החיפוש ע"י מינוף שם דומיין גנרי זה עם המודל העסקי של מתן מספר סוגי הלוואת ללקוחותיהם. נמצא כי גולשים רבים נוטים לייחס מידה רבה של אמון לשמות גנריים שכאלה.

מילות מפתח
היום יותר מאי פעם, מנועי החיפוש שמים דגש כצום על מילות המפתח בכלל ובשם הדומיין בפרט. כל איש קידום אתרים שנמצא מספיק זמן במקצוע יכול להעיד כוח המחקר המקדים כמו גם הבחירה הסופית של שם דומיין יכולה להיות בעל השלכות עמוקות ביותר. בחירתן הזהירה ומיקומן של מילות המפתח הנו אחד מהשלבים הקריטיים ביותר בהקמת אתר. במקרים מסוימים, תלוי ברמת התחרותיות בתחום, שם דומיין עם מילות מפתח יכול להיות הגורם שיגרום להצלחה או כישלון בכל מה שקשור לנראות מטעם מנועי החיפוש.